Hoe ga je goed voorbereid naar de sportschool? Mijn vijf power tips!

Vorige Artikel 5 van 15 Volgende

Je zou het misschien niet denken, maar er schuilt een heuse fitgirl in mij. Twee keer per week doe ik mijn best in de sportschool voor een bikini body met een sixpack waar je je was op kunt doen….mwuhahaha! Geen sixpack voor mij helaas. Wel heb ik een vast ritueel om ervoor te zorgen dat ik ook echt naar de sportschool ga. Want over die drempel stappen blijft wel een dingetje als je net lekker ligt te Netflixen. Herken je dat? Dan deel ik graag mijn tips met je zodat je gemotiveerd én goed voorbereid naar de sportschool gaat.

Niet iedereen is een fitgirl en dat snap ik als geen ander. Als ik me net heerlijk op de bank heb geïnstalleerd na een lange (werk)dag, is mijn motivatie soms ook verder te zoeken dan de afstandsbediening. Maar goed, de bikinitijd komt steeds dichterbij inclusief die onvermijdelijke spiegel. Heel veel keus heb ik dus niet.

Hoezeer die zak chips ook verleidelijk ligt te zijn op de tafel voor mij – oké, ik heb hem daar zelf neergelegd… - een paar keer per week verliest hij het wonder boven wonder toch van mijn zelfdiscipline. Dat gaat zoals je je kunt voorstellen niet zonder slag of stoot. Om ervoor te zorgen dat ik de sportschool verkies boven die zak chips, heb ik een vaste routine ontwikkeld. 

1. Bereid je training voor

Ik hoor altijd dat mensen de sportschool zo saai vinden. Want: ingewikkelde, onaantrekkelijke apparaten waar je op een al evenzo ingewikkelde en onaantrekkelijke manier aan moet hangen of trekken…. Maar wat zijn nou de juiste apparaten en hoe (vaak) moet je er dan aan hangen of trekken?

Ook ik vind het lastig om soms door het fitness bos het meest effectieve apparaat nog te zien. Wat mij helpt is van tevoren bedenken wát ik wil trainen. Is dat mijn conditie? Of wil ik me juist richten op krachttraining? En als ik kracht ga trainen, op welke spiergroepen moet ik me dan focussen? En welke oefeningen moet ik dan doen?

Vind je het moeilijk om zelf een training te bedenken? Bij een beetje goeie sportschool lopen meer dan genoeg ervaren fitness-instructeurs rond die je vertellen wat je het beste kunt doen. Ook maken ze met plezier een trainingsschema voor je, afgestemd op jouw wensen en behoeften. Zo weet je precies wat je te wachten staat als je – zoals het een goede fitgirl betaamt – goed voorbereid naar de sportschool gaat. Vind je het niet leuk om alleen te fitnessen? Probeer dan eens een groepsles zoals Bodypump of Zumba.

2. Koop leuke sportkleding

Neem één ding van me aan: die wijd uitlopende sportbroek van vijftien jaar geleden kan echt niet meer. Ik snap dat je niet meteen de wereld wilt uitgeven aan nieuwe sportkleding, maar een basis outfitje is echt geen overbodige luxe. Je hoeft er heus niet bij te lopen als menig Insta fitgirl, maar geloof me, een beetje leuke sportkleding helpt je wel die eerste drempel over.

Bovendien kan een lekker fris setje je zelfvertrouwen een boost geven, zowel in je training als in jezelf. Ook als je al een tijdje niet naar de sportschool bent geweest en je motivatie dreigt toch het onderspit te delven, dan helpt het om een nieuwe outfit te scoren. En hey, je weet nooit wie je al hijgend en zwetend in de sportschool gaat tegenkomen!

Als je gaat shoppen voor sportkleding, let er dan wel op dat deze comfortabel zit en goed ademt. Er is niets onaantrekkelijker dan synthetische, veel te warm zittende kleding waar de zweetplekken al na de eerste de beste push-up in te zien zijn. Of nog erger: te ruiken…

Zorg ook dat je goed kunt bewegen in je sportkleding. Is het koud, trek dan meerdere (dunne) lagen over elkaar aan die je ook weer uit kunt doen. Dat isoleert beter en voert vocht goed af.

3. Zet je sporttas van tevoren klaar

Om goed voorbereid naar de sportschool te gaan helpt het om de dag van tevoren al je sporttas klaar te zetten. Zorg dat die op een plek staat waar die goed zichtbaar is. Zo kun je er letterlijk niet omheen en blijft de tas je eraan herinneren dat je die dag nog iets ‘moet doen’. No excuses!

Ga je na een lange werkdag nog sporten? Ga dan direct na je werk door naar de sportschool. Of trek meteen je sportkleding aan als je thuiskomt. Dan móet je wel! En geloof me, het geeft achteraf veel voldoening als je toch bent gegaan.

4. Maak een Spotify-lijstje

Een motiverende muzieklijst is een goede stok achter de deur. Tijdens het sporten plaatjes opzetten die ik leuk vind helpt mij om een training af te maken of zelfs tot het gaatje te gaan. Of om ook een volgende keer weer te gaan. Bovendien, muziek maakt me altijd blij, dus alleen al het samenstellen van een playlist is een feestje.

5. Zorg voor mooie gladde benen!

Niets zo oncharmant als een paar ongeschoren witte stelten onder een legging of korte sportbroek! Om te voorkomen dat ik me drukker maak over de vraag of iedereen in de sportschool naar mijn benen zit te staren dan de vraag of ik een oefening wel of niet goed uitvoer, gebruik ik Avoyd Original tegen ingegroeide haartjes en scheerbultjes. Is toch weer een zorg minder als ik in de sportschool sta te zwoegen.

Ik hoop dat je wat kunt met mijn tips om goed voorbereid naar de sportschool te gaan. Het belangrijkste blijft natuurlijk dat je beweegt, niet opgeeft en dat je iets doet wat je leuk vindt!

Groetjes Simone

Hoe ga jij goed voorbereid naar de sportschool? Deel je tips met me op onze Facebookpagina!

BLOG - Hoe kan ik het vakantiegevoel vasthouden?

De vakantie is voorbij… En hup we gaan weer aan het werk! Hoe ik weer lekker in het ritme kom, maar wel het vakantiegevoel nog een beetje vasthoud? Ik deel je mijn tips!  Lees meer....

 

Reviews

  • 05-10-2020 - Ik gebruik het product nu een week en na een...  lees meer
  • 30-09-2020 - Goed product! Irritaties worden zeker minder maar ingegroeide haartjes blijven...  lees meer
  • 29-09-2020 - ik Ben tevreden met avoyd,minder jeuk, en uitslag...  lees meer
Plaats een review
© 2019 - 2020 Avoyd | sitemap | rss